Hej, det var länge sedan!

Jo det var ju fan så sant!
Men å andra sidan inte haft så mycket att berätta!
Men nu har jag lite mer att förtälja!

I fredagen den 27:e  så fick jag min utbetalning frå F-Kassan! Denna gången 3000 mer än jag brukar!
Har haft lånad mobil ett tag nu, så jag fattade beslutet att kanske inte köpa men iaf titta  vad som fanns att tillgå!
Gick till Kallinge radio!
Stod både länge och väl å glodde på diverse mobiler men inget verkade trivsamt!
Fluktade på en Samsung med pekskärm för 2500!
Fick frågan om jag var intresserad av den! Nja svarade jag!
I så fall har jag ett bättre alternativ tyckte expediten!

Gick bort till ett skåp där det låg ytterligare några mobiler å han plocka fram en HTC Wildfire!
Visst något dyrare som han sa då den vart en krona under 3000!
Men mycket mer telefon för pengarna!
Och jag drog mig till minnes att jag hört att HTC mobilerna är ganska stabila i systemet!
Sen är det bättre kamera än samsungen plus att HTC'n inte är lika plastig!
Funderade inte nämnvärt länge innan jag slet fram pluskan!
Å ännu så länge e jag skitnöjd!
Den funkar kanon o jag trivs med den!



Lördag morgon 07:00 mötte jag upp Jossan å Deaz vid Påfågeln där de lämnade av booster!
Packningen bestod av smörgås o öl mm!
Resan gick mot trelleborg o cigarr center som öppnade sin fysiska butik på Fredagen och hade lördags öppet!
Resan ner gick smärtfritt å snabbt! Efter Ystad stannade vi till en stund å fikade!  Sen vidare mot Trelleborg!
Tog lite tid innan vi hittade parkering när vi kom fram då det visade sig vara marknad i stan! Hittade snart Whisky o Cigarr center med info från turistinformationen!
Sven-Inge som driver butiken visade sig vara en mycket trevlig o sympatisk herre!
Och jag, Jossan å Andreas vart nog mest tagna av alla godsakerna som fanns att tillgå!
Jag hade lätt blåst 20000 i den butiken!
Deaz o jag fick varsit cigarr askfat! Å jag plockade ihop godis för 1490 kronor!

På hemvägen blev det lite mer snurrande av för att titta lite på Skåne!
Vi enades om att varsin skånelänga med stråtak längs kusten borde duga om inte ekonomin vart så usel o husen så dyra!
Blev ett par stopp med!
Simrishamn! Där jag blev antastad av en liten gumma med dramaten som tydligen ägde minutenapparaten! Restaurangen Måns Byckare var en höjdare!
Varsin black and white satt som en kniv i en bonne!
Två stora stark satt inte heller helt fel!

Efter detta ett besök vid brösarps backar i både ösregn å åska!
Nå väl, hade en mycket trevlig dag i gott sällskap!












Kommentarer
Postat av: Josse

ja det var en mkt trevlig resa så jag tycker det vore väl värt med ett återbesök inom en snar framtid! :)

2010-09-17 @ 17:25:57
URL: http://yosofiine.wordpress.com
Postat av: Marcus

Jo det hade varit riktigt trevligt! Jag är på!

2010-10-04 @ 02:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0