Värmeböljan håller i sig!

Idag har varit en dag med både lite upps and downs!
Dagen började helt lungt, att Oliwer sen vaknar tidigt gör mig inte så mycket då jag knappt sover längre!
Men när jag väl sover då gör jag det ordentligt!
Vi hade en mysdag mest hela dagen!
Fick lite nya prylar till foto utrustningen!
Fick o fick! Fick betala iaf, ok inte så mycket!
Ett stativ! Billigaste jag hittade Hama star 61! Suck, ja man får väl lite vad man betalar för!
199:- är väl mest dinky toys! Men det funkar iaf till det jag ska ha det tills vidare!
Det som var bra med stativet var att det sträcker sig mellan 60 cm-153 cm!
En fjärrutlösare är aldrig fel att ha! denna var av märket Nikon ML-L3! IR anslutning!
Funkar kanon!

Då undrar ni nu säkert, what the fuck is that moron up to now????

Jo det ska han berätta! På kameran finns något som heter eller iaf kallas för "bulb"!
Låååång exponeringstid!

Bra att ha stativ och fjärr då det är omöjligt att hålla kameran stilla så länge å dessutom trycka av!

Nu väntar jag då bara på en natt med ett riktigt åskväder med mycket blixtar!
Då gör man så här:
Ställ in kamera på fjärr utlösare, ställ in bulb å stäng av blixten! Rigga kameran på stativet, öppna ett fönster å rikta in kameran så den tar en bild genom fönstret! Se till att du inte får med fönsterkarm å annat skit då kameran är inne i lägenheten där man slipper regn å hagel om det skulle förekomma! När detta är gjort släcker du ner allt! Beckskumt ska det vara! Tryck nu på fjärren så öppnar slutaren, när blixten sedan kommer så får du ljuset som behövs å då trycker du på fjärren å slutaren stänger! Så har du förhoppningsvis fått en svincool bild på en blixt!
Funkar bra även på fyrverkerier!

Så nu vet ni vad jag fiskar efter!

Sen i kväll åkte jag med manne (min faster) å hälsa på min farfar som ligger på sjukhuset i Karlskrona!
Detta var dock inte så uppmuntrande! Känner knappt igen honom! Magrat av mycket, och eventuellt så behöver de amputera benet! 89 år gammal å ganska dåligt allmäntillstånd!
Fan vet om han fixar det!!!
En sak är iaf säker, det börjar bli dags att förbereda sig!
Låter kanske hemskt! Men sånt är livet, just hemskt!

Sen hem därifrån in till willys å handla! Vad får jag se där???
Jo Marabou har släppt en choklad med små polkagrisbitar i! Polkagrisar, mmmmm!
Kunde bara inte låta bli! ;)

StativFjärren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0