Tjena!

Det blev inte så mycket mer fotograferat igår! Tyvärr!
Men lite tips har jag att komma med iaf! Med länkar!

Som sagt, så är jag för snål för att köpa photoshop ännu!
Som hyffsad nybörjare vad gäller redigering av bilder så kör jag med gratis programet GIMP 2.6!
Anser att man kommer långt med det, Photoshop e ju såå stort å mycket finesser men GIMP har en del funktioner som hade vart guld i photoshop hävdar proffsen!
Digital foto för alla har det med på skivorna och kurser i det inne i tidningen, så helt fel är det nog inte!

http://www.gimp.org/downloads/

Och som ni säkert vet så är det en ganska dyr hobby detta! Prylar och pinaler som kostar massor!
Så lite extra pengar hade ju inta varit fel, kan man tänka!
Lugn! Finns bot mot det med!
Du kan sälja dina foton via "microbyråer" i stället för att sälja dina bilder för kanske 100 dollar stycket så får du några kronor i stället och då istället kanske sälja bilden massor av gånger i stället!
Skillnaden är att en vanlig bildbyrå är mycket hårdare i granskningen av de bilder du laddar upp till försäljning än en så kallad microbyrå!
Och ju flitigare du är med din kamera ju större chans att sälja dina royaltyfria bilder!
Vilket i sin tur ger mer pengar då!
En sida som jag testar nu som verkar helt ok är stockphotomedia!
Den är på Svenska men bildtitel, å sökord skrives på Engelska!
Den har användare över hela världen i stort sett!

http://www.fotomedia.se

Ja, ja! Hoppas nån har nytta av detta iaf annars får ni se det som intressant vetande!
Ha det gott så ses vi genom ockularet!

Kommentarer
Postat av: Josse

Kul med fotoblogg :)

jag testade osså gimp som jag tyckte var bra men laddade ner Photoshop CS5 o jag älskar´t! :)

2010-06-28 @ 22:00:05
URL: http://yosofiine.wordpress.com
Postat av: Marcus

Jo det är skitkul! Nu när man anförskaffat sig en vettig kamera igen!

2010-06-28 @ 22:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0