Ny blogg om min ny vunna hobby!

Ja fisket har legat på is ett tag! Men har skaffat SLR kamera igen, eller rättare sagt DSLR! Digital spegelreflex kamera mer kännt som digital systemkamera!
Köpt den begangnad av min bror Jesper som köpt sig en ny!

Måste säga att det var en helt ny värld som uppenbarade sig! Plåtat lite med systemkamera innan och fotat med kompakt digital med!
Mycket finesser må jag säga! Till det kommer bildbehandling mm!

Nå väl, Nikon D70S var kameran jag köpte! Ingen värsting med massor av megapixlar å HD filmning å sånt! Men det kommer kanske vad det lider! 6 megapixlar räcker en bra bit!
En bra väska fick jag med, två gluggar, 3 minneskort, en extern blixt pluss lite annat!



Bildbehandling ja!
Funderar på att skaffa nån version av Photoshop!
Men de kostar ju en del pengar så just nu kör jag med Gimp!
Ett gratis program som har en del smarta funktioner som inte finns i photoshop!
Billigt, enkelt, å täcker de flesta behov ännu!
Dessutom så har jag en kamera att lära mig, utan att ha et bildbehandlings program att kämpa med samtidigt!
Nå väl, lite smakprov på vad jag lyckats åstadkomma ännu följer här!







Dags att ge sig av en runda med kameran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0