Äntligen åska!

Äntligen då lite åska, inte så mycket muller å regn, men blixtrat en del!
Tillräckligt för att testa fota blixtar! Gick sådär!
Gick en runda ikväll och tog kameran med mig! Dock inte så mycket fotande!
Nån bild på ån lyckades jag orka åstadkomma!
Gick sedan hem till Jensen för att hämta min korvost som jag lyckats glömma i fredags!
Där satt Johan å Sanna å skulle precis dra igång Alice i underlandet!
Blev ju sittandes där! Kanon film!
När filmen var slut så tog jag mitt pick å pack o hoppade i skorna! De följde med ut för att röka!
Jäklar vad det blixtrade!

Så det var bara hem å rigga kameran på stativet å hugga tag i fjärrutlösaren!
Dock gick de flesta blixtarna för långt av för det vart mest upplysta moln! Inget vidare!
En bild fick jag iaf med två små blixtar! Så för att vara första försöket är jag ändå rätt nöjd!
Så hoppas nästa åskväder kommer ligga mycket närmare!

Säg vad du vill, men Ronneby är svårslaget sommartid!



Jo det är faktiskt två små! Den ena ser ni nog men den andra e fett liten!
Hade man kunnat blåsa upp bilden över hela skärmen så hade ni sett den med!
Men kul att man fick med någon iaf!

Ha det gott så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0